24 Ιουν 2009

Η μπαγιάτικη φρατζόλα της Nutriart

Την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία Κατσέλης ανακοίνωσε ότι μετονομάζεται σε Nutriart. Στο δρόμο που χάραξε η Vivartia στην Ελλάδα (Είναι άραγε υποχρεωτικό να υπάρχει το “art” σε κάθε διακριτικό τίτλο ελληνικής εταιρείας; Μήπως υποδηλώνει τον σεβασμό μας στην αρχαιοελληνική τέχνη;) αλλά πολύ πριν από αυτή η Altria, η Verizon, η Novartis (πάλι ένα “art”!) κ.λπ., η εταιρεία επέλεξε ένα τεχνητό όνομα το οποίο υποτίθεται ότι εκφράζει τις αξίες της και το αντικείμενό της.

Το πρόβλημα με το όνομα Nutriart δεν έγκειται στο ότι είναι τεχνητό, αλλά με το ότι είναι βαρετό, αδιάφορο και σου ξυπνάει ένα έντονο αίσθημα παραμνησίας (déjà vu). Βρε που το’χω ξαναδεί; Βρε που το΄χω ξανακούσει; Μήπως είναι ξάδερφος της Nutrimed; Του Bizart; Της Nutricia; Και τι πουλάει αυτή η εταιρεία; Είναι νέα μέθοδος δίαιτας; Εμπορεύεται πίνακες με νεκρές φύσεις;

Print

Και μετά έχουμε το λογότυπο. Υποθέτω ότι ο γραφίστας πήγαινε για το concept της μπαγκέτας με τη ζύμη που στρίβει, αλλά το αποτέλεσμα είναι ένα τσαλακωμένο λογότυπο που θες να το πάρεις και να το ξεδιπλώσεις και να το σιδερώσεις. Ούτε η γραμματοσειρά το βοηθάει καθώς είναι λίγο ξεπερασμένη, και επίσης το χρώμα δύσκολα θα αναπαράγεται σωστά σε διάφορες εφαρμογές. Στο τέλος θα καταλήξει πορτοκαλί ή καφέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: